شناسهٔ خبر: 176370 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شروع تبلیغات نهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان در قزوین

قزوین رئیس دستگاه نظارت بر انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از شروع تبلیعات نهمین دوره انتخابات تمام الکترونیک هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان قزوین)، وهاب میزانی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی با ارائه گزارشی از روند اجرای نهمین دوره انتخابات گفت: فرصت تبلیغات از ۲۰ شهریور ماه به مدت ۱۵ روز است.

وی افزود: به منظور برگزاری انتخابات پرشور و سالم و به دور از هرگونه حاشیه، ۲۵ جلسه بالغ بر ۱۰۰ ساعت توسط هیات نظارت بر انتخابات برگزار شد و تمامی تدابیر لازم اتخاذ شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان افزود: ثبت نام داوطلبین از طریق اطلاع رسانی از طرق مختلف از جمله نشر آگهی، چاپ در رسانه های کثیرالانتشار استانی و رسانه های اینترنتی و ارسال پیامک،  در سامانه onlinesen.ir و بارگذاری مدارک آغاز شد و به مدت ۲۱ روز ادامه داشت.

میزانی خاطرنشان کرد: مشخصات کاندیداهای تایید صلاحیت شده در روزنامه های رسمی استان قزوین منتشر شده است.

وی افزود: مجموعا ۹۷ نفر داوطلب ثبت نام کردند که پس از پایان ثبت نام و ارسال مدارک، هیات اجرایی بر اساس تکلیف نسبت به بررسی مدارک و انطباق مدارک با شیوه نامه سازمان اقدام نموده که در نهایت ازین تعداد؛ ۷۷ نفر موفق به احراز صلاحیت شدند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی در خصوص شرایط احراز هویت اولیه داوطلبان بیان کرد: اعضا می بایست پروانه اشتغال به کارمهندسی پایه یک معتبر در رشته های هفت گانه موضوع قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و حداقل دوسال فعالیت حرفه ای از تاریخ صدور پروانه اشتغال در صلاحیت پایه یک را داشته باشند.

وی در خصوص اعضای هیات اجرایی انتخابات بیان کرد: در مجموع  ۱۴ نفر به عنوان اعضا کاندید شدند که در بین خود قرعه کشی کرده و نهایتا هفت نفر به عنوان هیات اجرایی انتخاب شدند که برگزاری روند انتخابات را انجام می‌دهند.

میزانی افزود: اعضای اصلی هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان شامل ۱۳ نفر و اعضای علی‌البدل هیئت مدیره نیز شامل ۷ نفر  اند که به تفکیک،  ۳۶ نفر رشته عمران، ۱۲ نفر تاسیسات برقی، ۴ نفر تاسیسات مکانیکی، ۳ نفر ترافیک، ۲ نفر شهرسازی، ۱۳ نفر معماری و ۶ نفر نقشه برداری در این انتخابات ثبت نام کرده اند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: اعضای دستگاه نظارت را مدیرکل راه و شهرسازی استان به عنوان رییس، رییس اداره حراست و رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل به عنوان اعضا و دادستان هم به عنوان عضو حقوقدان تشکیل میدهند و همچنین شورای انتظامی نظام مهندسی نیز در روند انتخابات با هیات اجرایی و هیات نظارت همکاری دارند.

میزانی بیان کرد: انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هر سه سال یکبار برگزار می‌شود.

این مسئول یادآور شد: برای بالا بردن هیجانات انتخاباتی ظرفیت های فضای مجازی و فراخوان عمومی مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا مشارکت بالا برود.

وی افزود: انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، دهم مهرماه ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود و کلیه مراحل انتخابات از زمان ثبت نام تا مرحله رای گیری به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

این مقام مسئول بابت برگزاری جلسات متعدد از کلیه دست اندرکاران قدردانی کرده و صبور بودن و صعه صدر داشتن را در اجرای روند برگزاری انتخابات خواستار شد و ابراز امیدواری کرد تا انتخاباتی پرشور و سالم با مشارکت بالا و به دور به هرگونه تنش برگزار شود.